2012. nov. 10.

A repedésmentes beigli receptje!

A beigli recept eredetileg Andi1976 oldaláról származik, aki cukrász Édesapjától kapta, de én Limara oldalán bukkantam rá, aki odavolt érte. Kell ennél jobb ajánló? Kezdőknek is ajánlom, akik beigli királyok akarnak otthon lenni, nekem sikerült, már kapom a rendeléseket! :) Nem reped ki, nem lapul el, márványos, vékony tésztás, isteni finom, porhanyós.


beigli recept

Hozzávalók a tésztához:
90 dkg liszt
37,5 dkg vaj (az eredetiben 25 dkg margarin, és 12,5 dkg zsír szerepel, de én vega vagyok és szeretem a vajat)
10 dkg porcukor
2,5 dkg élesztő
2 db tojás sárgája
1/2 tk só
1 dl hideg tejszín
2-2,5 dl hideg víz
+ 1 tojás a kenéshez

A fentiekből 6 rúd lesz, én 2 mákosat, 2 diósat, 2 gesztenyés-narancsosat készítettem.

beigli recept

Töltelék:

Diós (2 rúdhoz): 25 dkg darált dió, 15 dkg nádcukor (vagy kristálycukor), 5 dkg zsemlemorzsa, 1-1,5 dl víz.

Mákos (2 rúdhoz): 25 dkg mák, 15 dkg nádcukor (vagy kristálycukor), 5 dkg zsemlemorzsa, 1-1,5 dl víz.

Gesztenyés-narancsos (2 rúdhoz): 2 tégla gesztenyemassza, cukrozott narancshéj (az aldi-ban vettem, 1 dobozzal raktam bele, ami 50 g), kis víz, rum vagy rumaroma.

---

Az egész beigli készítési műveletet a töltelék elkészítésével kezdtem. A diós és a mákos vizét és cukrát külön lábosban összeforraltam, és hozzáadtam a hozzávalókat. Félretettem. A gesztenyekockákat kiolvasztás után egy kis vízzel lazítottam, hozzáadtam a rumaromát, és a narancshéjat. Kitettem őket a hidegre, hűlni.

A tészta készítését érdemes délután kezdeni, 4-7 között, mert éjszakára pihentetni kell, reggel kell kisütni. A tészta minden hozzávalóját bedobtam a talpas dagasztógépem táljába, és kb 5 perc alatt ruganyos-zsíros tapintású, de nem ragadós tésztát dagasztott nekem a gép. 6 részre osztottam, egyenként a kis tésztagömbök 28 dkg-ot nyomtak.
Nyújtódeszkán liszt nélkül kinyújtottam elég vékonyra, nekem kb 22 cm magas, és 30 cm széles téglalapok jöttek ki. Rátettem a tölteléket úgy, hogy 1-2 cm-t elhagytam a szélétől, az egyik rövid oldalánál, ahová megérkezek a feltekeréssel, ott 5 cm-t hagytam el, hogy tuti ne nyíljon szét.Szóval az elhagyott 1-2 cm-es részeket ráhajtottam a töltelékre, és óvatosan elkezdtem feltekerni. Besorakoztattam őket 2 sütőtepsibe sütőpapírra, kb. 5 cm hely legyen közöttük, minimum. Ekkor meg kell kenni tojássárgájával, és egy hűvös helyen, ami melegebb a hűtőnél, pihentetni. Lefekvés előtt pedig még meg kell kenni a megmaradt tojás fehérjével.

beigli recept

beigli recept

Reggel már látni fogjátok halványan a márványokat, és örülni fogtok neki! :) Hurkapálcával (ez nagyon fontos!) a gerince mentén 3-4 cm-ként szurkáljátok meg, egészen az aljáig le kell szúrni, hogy kijöhessen a gőz, sülés közben. Előmelegített légkeveréses sütőben, 180 C-on, 25 percig sütöttem. Hagytam kihűlni, és vittem dicsekedni! :)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom! Köszi szépen, hogy meg osztottad a, receptett! Szeretettel ! Ilona! Nyíregyháza!

    VálaszTörlés

Oszd meg a barátaiddal a Facebookon!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...